Grüezi! - Reisverslag uit Veenwouden, Nederland van Nienke Dantuma - WaarBenJij.nu Grüezi! - Reisverslag uit Veenwouden, Nederland van Nienke Dantuma - WaarBenJij.nu

Grüezi!

Blijf op de hoogte en volg Nienke

29 Mei 2013 | Nederland, Veenwouden

Lieve allemaal,

Met deze typische Zwitserse groet (tenminste ik hoor hem overal om mij heen zoemen die dagen dat ik Zwitserland was) wil ik jullie weer hartelijk welkom heten op mijn weblog.
Ruim een jaar nadat ik dit figuurlijke boek heb dicht geslagen, omdat mijn reis in Zuid-Amerika voorbij was, sla ik het boek weer open voor een nieuw hoofdstuk. Dit keer gaat het over mijn verpleegkundige-en-alles-daar-omheen avonturen in Zwitserland.

In mijn zoektocht naar een fulltime-baan kwam ik in contact met een bemiddelingsbureau die tussen Zwitserse ziekenhuizen en zorginstellingen en Nederlandse verpleegkundigen en medisch personeel bemiddelt. Mijn aandacht was getrokken: op reis zijn én geld kunnen verdienen, dan heb je mijn aandacht. Na het eerste contact rolt de bal snel. Ik stof mijn Duits af, door enkele privé lessen Duits te nemen, vertaal mijn CV in een Lebenslauf en ondertussen wordt er voor mij gezocht naar vacatures en is het wachten tot ik op gesprek kan komen. In februari heb ik mijn eerste gesprek en schnupper-moment (meekijken op de afdeling) in een ziekenhuis in Zürich en in april heb ik mijn tweede in een regionaal ziekenhuis in het kleinere plaatsje Muri. Ik voel mij daar direct welkom. Het hoofd verpleging is enthousiast over de Nederlanders en al snel heb ik mijn gewenste aanbieding voor een fulltime Zwitserse baan binnen. Mijn bedenktijd laat ik voor wat het is, een dag later bel ik haar op met de mededeling dat ik de baan graag aanneem. Zij blij en ik ook! Want zeg nou zelf...ik krijg nieuwe kansen en ontwikkelingsmogelijkheden tussen besneeuwde bergtoppen, schitterende meren en ander natuurschoon.
Inmiddels zijn we twee maanden verder en sta ik op het punt te vertrekken. Mijn hele leven heb ik verpakt in dozen, weggestopt in de bus en morgenochtend 6.00 (ja...ik zal snel gaan slapen) vertrek ik met mijn ouders naar Zwitserland. Vrijdag zullen we dan nog wat papierwerk moeten regelen bij het immigratiebureau, zodat ik maandag alle benodigde papieren heb om aan de slag te mogen.

Het lijkt mij leuk jullie zo af en toe via deze blog deel te laten nemen aan mijn Zwitserse leven. Ik hoop dat jullie het weer met net zo veel plezier zullen volgen.

Ik ga Nederland (en vooral dat noordelijke stukje, Friesland ;)) zeer zeker missen, echter 10 uur rijden of 1 uur vliegen of 12 uren treinen later zijn we ditmaal alweer thuis ;)

Veel liefs,
Nienke

  • 30 Mei 2013 - 00:00

    Erica:

    Heey Nienke,

    Yeah ben de 1ste..
    Nog maar een keer een hele goede reis gewenst en geniet van je nieuwe avontuur! :D
    Als het allemaal mee zit kom ik je nog opzoeken voor ik aan mijn grote avontuur begin, laat je dat dan nog weten..
    Heel veel suc6

    ^^ xx

  • 30 Mei 2013 - 06:32

    Froukje Dijkstra-Boorsma:

    Wat leuk om op deze manier jouw belevenissen in Zwitserland te volgen. Geniet van deze mooie ervaringen in dat prachtige land. Hoe weten wij of jij een nieuw stukje op WaarBenJij.nu hebt gezet? en kunnen we dan net als vandaag zomaar hierop kijken? Groetjes, Bokke, Froukje & Jellie

  • 30 Mei 2013 - 20:27

    Nienke Dantuma:

    Hoi Froukje, wat leuk dat jullie mijn belevenissen gaan volgen ;) Altijd leuk om reacties vanuit Nederland te krijgen. Mijn weblog is gelinkt aan facebook. Dus als ik een nieuw verhaal plaats, komt dit ook op FB te staan met link. Daarnaast kun je hier links op de pagina je ook aanmelden voor de mailinglijst. Dan krijg je automatisch een emailtje bij een nieuw verhaal. Dus kan eigenlijk niet meer mis gaan, haha.
    @ Erica, zou ik zeer gezellig vinden ;) Laat mij het dan maar weten!

  • 03 Juni 2013 - 00:02

    Mem:

    Wij weten nu in wat voor mooie omgeving jij woont en werkt. (als het niet regent, natuurlijk!!) Fiets is oke??? Succes met je baan! dikke tut van heit en mem.

  • 03 Juni 2013 - 10:19

    Arend Dijkstra:

    Heel veel suk6 daar gewenst in het mooie Zwitserland.

  • 03 Juni 2013 - 15:09

    T. Baukje:

    Hallo Nienke,
    Super datsto no yn Switserlân sitst. No hast dyn earste "wurkdei "der al wer op sitten.
    Ik sil besykje om dyn libben dêre wat te folgjen.
    Wy winskje dy in hiele goede tiid ta en oant sjen.
    Gr. O. Fedde en T. Baukje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 31 Mei 2011
Verslag gelezen: 887
Totaal aantal bezoekers 58721

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 21 Januari 2016

Transmongolië Express, ZO Azië en Australië

02 September 2011 - 02 Maart 2012

Mijn eerste reis

01 Juni 2013 - 30 November -0001

Arbeiten in die Schweiz

Landen bezocht: